Khamis, September 04, 2008

Sup Cendawan Paksa Pesawat Mendarat

BERLIN: Pesawat Ryanair terpaksa melakukan pendaratan kecemasan di Jerman selepas seorang penumpang mengalami alahan akibat sup cendawan yang tertumpah. Sup itu tertumpah ke atas lelaki berkenaan dari sebuah bekas yang terletak di laci atas dalam pesawat dari Budapest ke Dublin Isnin lalu, kata syarikat penerbangan berkenaan.
...
Leher mangsa dilaporkan membengkak dan dia sukar bernafas, yang memaksa pesawat itu melakukan pendaratan kecemasan untuk mendapatkan bantuan perubatan.
...

Mungkin inilah sup yang dimaksudkan

...

Pada hari sama, sebuah lagi pesawat Ryanair terpaksa melakukan pendaratan cemas di Perancis selepas hilang tekanan kabin. Jurucakap Ryanair berkata, bekas itu mengandungi ‘minyak sayuran atau sup cendawan.’

...

“Sudah menjadi prosedur untuk mendarat di lapangan terbang terdekat apabila penumpang memerlukan rawatan perubatan. Krew kabin dan juruterbang membuat keputusan itu,” katanya.

....

Pesawat Boeing 737 itu mendarat di Lapangan Terbang Frankfurt Hahn dan lelaki berkenaan dirawat di situ oleh sekumpulan doktor. Kapal terbang berkenaan meneruskan penerbangan ke Dublin selepas dua jam. - Agensi
...

Sumber: Berita Harian





Tiada ulasan:

a> Related Posts with Thumbnails