Ahad, Disember 15, 2013

Projek Cendawan Global di Johor


Semalam saya telah hadiri satu perjumpaan dengan pemilik tapak, En Bob dan En. Salim yang juga mentor saya merangkap penyewa semasa rumah cendawan di PPRT Sri Jaya, Johor. Hasil perbincangan tersebut adalah saya akan menjadi pengusaha baru di tempat ini di mana terdapat 6 buah rumah cendawan yang boleh memuatkan sehingga 50,000 bongkah cendawan. Kerja-kerja pembersihan akan bermula pada bulan ini dan dijangkakan kerja-kerja pembuatan bongkah pada bulan Januari 2014.

Perjumpaan dihadiri bersama oleh rakan kongsi saya iaitu Puan Zakiyah dari Pasir Gudang. Kami merancang untuk menjadikan projek cendawan ini antara yang terbesar dan berdaya maju di kawasan Kota Tinggi & Kulai khasnya dan Johor amnya. Lokasi yang strategik iaitu 11km dari Kota Tinggi dan 32 km dari Kulai serta kemudahan yang lengkap, ditambah keyakinan dengan khidmat nasihat pengusaha yang berpengalaman, saya yakin projek ini akan berjaya.

Tujuan utama adalah tidak lain untuk memenuhi permintaan cendawan segar di kawasan sekitar Kota Tinggi serta membekalkan bongkah cendawan yang telah siap kepada bakal pengusaha yang ingin memulakan projek cendawan. Insyaallah, kursus asas juga boleh dijalankan di sini pada sedikit masa lagi.

Buat peminat, pelanggan dan rakan-rakan cendawan sekalian, saya akan kemas kini perkembangan projek ini dari masa ke semasa. Nantikan!  


Bersama Puan Zakiyah, En Salim dan Bob.

Tiada ulasan:

a> Related Posts with Thumbnails