Selasa, April 29, 2008

Untuk Berjaya Perlukan Ilmu Pengetahuan

.. ..

Sering kita dengar ungkapan ilmu adalah kuasa atau dalam bahasa lain disebut "Knowldege Is Power." Saya amat bersetuju dengan ungkapan ini kerana dalam apa jua bidang yang ingin kita lakukan memerlukan pengetahuan tentang sesuatu yang kita ingin jalankan. Nabi SAW juga bersabda, "Untuk berjaya berjaya di dunia perlukan ilmu, untuk berjaya di akhirat perlukan ilmu. Untuk berjaya kedua-duanya juga perlukan ilmu." Oleh kerana itu, tanpa ilmu pengetahuan, mustahil untuk berjaya walaupun masih lagi ada yang bergantung kepada nasib semata-mata.
..
Sebenarnya ilmu yang dipelajari akan lebih bermakna jika diaplikasikan sebaiknya. Menambah kepada faktor kejayaan ialah dengan tunjuk ajar dan panduan yang diterima daripada guru atau mentor yang telah pun berjaya. Ia bolehlah dianggap sebagai jalan pintas kerana mereka telah merintis jalan melalui kesukaran, cabaran dan sebagainya sebelum mencapai kejayaan.
..
Saya di Cendawan Global amat bertuah kerana seorang guru cendawan ingin berkongsi ilmu pengetahuan dan tip dengan bakal usahawan cendawan tentang cara yang terbaik bagi memulakan bisnes cendawan sehingga berjaya. Beliau yang dimaksudkan ialah En. Zul dari Cendawan Puchong. Kursus intensif bagi bulan Mei 2008 akan membuka tirainya pada 4hb ini. Jangan lepaskan peluang ini dan dapatkan sebanyak mungkin pengetahuan daripada salah seorang mentor cendawan ini. Sekian dan selamat berkursus!
..

Tiada ulasan:

a> Related Posts with Thumbnails